luni, 15 martie 2010

Spiritul Londrei e cu noi

Dupa o baie sanatoasa, 3 nopti de somn lung si un week-end plictisitor dar relaxant, ne recuperam dupa minunata vacanta la Londra, de acum o saptamana.

Inca nu imi revin din emotiile avute dupa vreo 8 ore de zbor, 4 avioane schimbate si mii de kilometri parcursi in aer, la maxim 11.000 km altitudine cu -53 grade celsius afara (noroc cu invelisul gros al carcasei aeronavei), asa ca imi e greu sa imi adun gandurile si sa ma pun pe scris ordonat, despre fiecare zi petrecuta pe pamantul reginei.

Sa vedem... in linii mari am stat acolo si ne-am plimbat efectiv 5 zile, ca 2 au fost cam pierdute cu drumul dus-intors.

Vremea, nu a fost deloc asa cum ne asteptam. Ba din contra. A fost prietenoasa cu aparatul foto si cu sanatatea noastra, nu a plouat deloc (ca semi burnita de 2 minute, in timp ce ne plimbam cu vaporasul pe Tamisa, nu se pune la socoteala). M-am plimbat cu umbrela mica in geanta, vreo 2 zile, dupa care am renuntat la ea, riscand, dar bucurandu-ne de o plimbare mai usoara.

Oamenii intalniti atat pe strada, prin mijloacele de transport, la muzee sau in magazine, erau amabili, zambitori si frumos imbracati (bine, exceptiile de la regula, au existat si acolo, ca doar nu era taramul perfectiunii) si nu ne-au creat probleme de nici o natura. Incredibil de multi turisti, mai ales ca nu eram in sezonul vacantelor, de toate culorile si natiile, cu nelipsitele harti, brosuri si aparate foto. Incredibil de multi joggeri, in ciuda vantului care batea considerabil, in special pe malurile Tamisei si pe podurile de peste aceasta.

Arhitectura locurilor vizitate m-a cam lasat perplex, pentru ca imbina intr-un mod ciudat istoria vremurilor apuse demult cu modernismul imbratisat de europenii mileniului nostru. Ca un paradox, peste tot pe unde am umblat prin Londra, dadeam de caldiri vechi, cu fatade invechite si ornate cu basoreliefuri si inscriptii vechi, in limbi necunoscute sau macar neintelese de noi, contrastand cu turnuri, magazine, poduri, cladiri de birouri sau chioscuri sub forme ciudate (ou, ananas, fabrica, triunghi intors, manunchi de spaghete, vapor etc).

Curatenia...ei bine...subiectul asta e discutabil. Pentru ca asa cum am vazut-o eu, Londra e si murdara si curata. E curata, imediat dupa ce oameni platiti pentru asta( si vezi destui care fac asta, la metrou, in gari, pe strada) isi fac treaba. Dar e si murdara, la miez de zi sau chiar la apus, dupa ce milioanele de oameni, fie ei turisti sau londonezi care se duc sau ies de la lucru, se napustesc asupra strazilor, mijloacelor de transport, ca un nor zumzaitor, lasand in urma pahare de carton de toate natiile, din care si-au sorbit bauturile energizante, supe calde sau smothies sanatoase si colorate, ambalaje de batoane de ciocolata sau din seminte si cereale, de sandwich-uri si nelipsitele ziare cu stiri proaspete din Londra sau din lumea intreaga.

Locuri de vizitat sau de pierdut vremea is prea multe cat sa le fi cuprins pe toate in experientele noastre de o saptamana de vacanta. Dar sunt destule cat sa te tina tot anul, gandindu-te ca mai vrei sa te intorci in Londra ca sa le revezi si sa mai treci odata pe acolo. Si noi sigur ne vom mai intoarce, pentru ca a fost cea mai tare vacanta de pana acum!

Revin cu detalii despre fiecare dintre locurile minunate pe care le-am vazut, in posturile viitoare.



Un comentariu:

  1. salut :)
    primiti cu provocarea?:) provocarea la fericire, noul premiu ce circula in blogosfera. daca vrei sa intri in joc , provocarea te asteapta pe blogul meu,isi face siesta! o zi superba !:)

    RăspundețiȘtergere